NASCAR: Kyle Busch, ahogy szokta

http://negy7.blogspot.com/2013/03/nascar-kyle-busch-ahogy-szokta.html
Kyle Busch hosszú - pályafutása
második leghosszabb, 24 versenyből álló - nyeretlenségi szériájának ért a
végére, mikor megnyerte a szombaton rendezett Dollar General 200 Fueled
By AmeriGas elnevezésű versenyt a Phoenix Inernational Speedway-en.
Verőfényes
nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc
fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott
volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.
A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.
A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.
A
mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös
bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett
autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et
pedig Ryan Sieg helyettesítette.
Busch
rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött.
Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt
szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek
következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való
csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú,
Parker Klingermann-nal a volán mögött).
Phoenix
egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen
lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi
konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett
lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz
jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a
kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az
autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő
kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.
A
Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal
és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék
elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki
ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal
lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.
Az első
balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam
Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő
hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első,
aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és
a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig
nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl.
Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor,
hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.
Mikor
Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is
van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által
befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az
eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört
veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés
előtt.
Busch
zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját
bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve
harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy
csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg
fékek nagyon vibrálnak.
A
39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -,
újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is
koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A
pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a
mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott
volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja
el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a
pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett
vissza.
Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.
Az 51.
körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki
a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett
helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.
A
restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három,
Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte
kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra
és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi
vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...
A
103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A
pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish
csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig,
de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén
kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült
meg az incidensben.
Zöld
alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a
kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző
két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött.
Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így
aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár
körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a
falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.
Keselowski
megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni
Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az
első helyet.
A
173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem
tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette,
összeütköztek.
A
restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd
kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette,
hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát
egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David
Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52.
Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et
Busch ért el).
“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos
módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal.
De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a
hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."
1 | 1 | 54 | Kyle Busch | Monster Energy | 0 | 200 |
Toyota
|
|||
2 | 9 | 22 | Brad Keselowski | Discount Tire | 0 | 200 |
Ford
|
|||
3 | 5 | 31 | Justin Allgaier | Brandt | 41 | 200 |
Chevrolet
|
|||
4 | 4 | 6 | Trevor Bayne | Valvoline | 40 | 200 |
Ford
|
|||
5 | 15 | 11 | Elliott Sadler | OneMain Financial | 39 | 200 |
Toyota
|
|||
6 | 6 | 3 | Austin Dillon | AdvoCare | 38 | 200 |
Chevrolet
|
|||
7 | 19 | 12 | Sam Hornish Jr. | Detroit Genuine Parts | 37 | 200 |
Ford
|
|||
8 | 8 | 43 | Aric Almirola | Pilot Flying J | 0 | 200 |
Ford
|
|||
9 | 3 | 18 | Matt Kenseth | RESER'S | 0 | 200 |
Toyota
|
|||
10 | 21 | 2 | Brian Scott | White Tail | 34 | 200 |
Chevrolet
|
|||
11 | 13 | 7 | Regan Smith | TaxSlayer.com | 33 | 200 |
Chevrolet
|
|||
12 | 7 | 5 | Jimmie Johnson | Great Clips | 0 | 200 |
Chevrolet
|
|||
13 | 14 | 32 | Kyle Larson | Eveready | 31 | 200 |
Chevrolet
|
|||
14 | 22 | 19 | Mike Bliss | Sheraton | 30 | 200 |
Toyota
|
|||
15 | 23 | 30 | Nelson Piquet Jr. | Worx | 29 | 200 |
Chevrolet
|
|||
16 | 30 | 24 | Blake Koch | Second-Salt Life | 28 | 200 |
Toyota
|
|||
17 | 2 | 20 | Brian Vickers | Dollar General | 28 | 199 |
Toyota
|
|||
18 | 36 | 40 | Reed Sorenson | TheMotorsportsGroup.com | 26 | 198 |
Chevrolet
|
|||
19 | 11 | 77 | Parker Kligerman | Kyle Busch Motorsports | 25 | 198 |
Toyota
|
|||
20 | 27 | 79 | Jeffrey Earnhardt | Go Green Racing | 24 | 198 |
Ford
|
|||
21 | 35 | 51 | Ryan Sieg | Clements Automotive | 0 | 198 |
Chevrolet
|
|||
22 | 32 | 00 | Jason White | Headrush | 22 | 197 |
Toyota
|
|||
23 | 24 | 44 | Hal Martin | American Custom Yachts | 21 | 197 |
Toyota
|
|||
24 | 28 | 92 | Dexter Stacey | Maddie's Place | 20 | 195 |
Ford
|
|||
25 | 33 | 23 | Harrison Rhodes | Rick Ware Racing | 0 | 194 |
Chevrolet
|
|||
26 | 38 | 15 | Juan Carlos Blum | VMP | 18 | 193 |
Ford
|
|||
27 | 40 | 74 | Mike Harmon | Mike Harmon Racing | 17 | 192 |
Chevrolet
|
|||
28 | 12 | 60 | Travis Pastrana | Roush Fenway | 16 | 189 |
Ford
|
|||
29 | 20 | 14 | Eric McClure | Hefty/Reynolds Wrap | 15 | Motor | 187 |
Toyota
|
||
30 | 37 | 52 | Joey Gase | Jimmy Means Racing | 14 | Váltó | 150 |
Chevrolet
|
||
31 | 18 | 99 | Alex Bowman | RAB Racing | 13 | 142 |
Toyota
|
|||
32 | 25 | 01 | Mike Wallace | JD Motorsports | 12 | 139 |
Chevrolet
|
|||
33 | 10 | 33 | Kevin Harvick | Menards | 0 | Baleset | 101 |
Chevrolet
|
||
34 | 39 | 4 | Daryl Harr | JD Motorsports | 10 | Motor | 95 |
Chevrolet
|
||
35 | 17 | 55 | Jamie Dick | Viva Auto Group | 9 | Baleset | 59 |
Chevrolet
|
||
36 | 29 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO Motorsports | 8 |
|
50 |
Toyota
|
||
37 | 26 | 10 | Jeff Green | Embassy Suites | 7 | Futómű | 17 |
Toyota
|
||
38 | 31 | 42 | Josh Wise | Curtis Key Plumbing | 6 | Fék | 10 |
Chevrolet
|
||
39 | 34 | 46 | Chase Miller | Curtis Key Plumbing | 5 | Vibráció | 8 |
Chevrolet
|
||
40 | 16 | 70 | Johanna Long | Foretravel | 4 | Baleset | 2 |
Chevrolet
|
forrás: Irace.hu