NASCAR: Kyle Busch, ahogy szokta

Kyle Busch hosszú - pályafutása második leghosszabb, 24 versenyből álló - nyeretlenségi szériájának ért a végére, mikor megnyerte a szombaton rendezett Dollar General 200 Fueled By AmeriGas elnevezésű versenyt a Phoenix Inernational Speedway-en.



Verőfényes nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.

A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.


A mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et pedig Ryan Sieg helyettesítette.


Busch rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött. Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú, Parker Klingermann-nal a volán mögött).


Phoenix egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.

A Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.


Az első balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első, aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl. Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor, hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.


Mikor Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés előtt.


Busch zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg fékek nagyon vibrálnak.


A 39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -, újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett vissza.


Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.


Az 51. körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.


A restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három, Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...


A 103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig, de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült meg az incidensben.


Zöld alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött. Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.


Keselowski megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az első helyet.


A 173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette, összeütköztek.


A restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette, hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52. Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et Busch ért el).

“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal. De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."


1 1 54 Kyle Busch Monster Energy 0
200
Toyota
2 9 22 Brad Keselowski Discount Tire 0
200
Ford
3 5 31 Justin Allgaier Brandt 41
200
Chevrolet
4 4 6 Trevor Bayne Valvoline 40
200
Ford
5 15 11 Elliott Sadler OneMain Financial 39
200
Toyota
6 6 3 Austin Dillon AdvoCare 38
200
Chevrolet
7 19 12 Sam Hornish Jr. Detroit Genuine Parts 37
200
Ford
8 8 43 Aric Almirola Pilot Flying J 0
200
Ford
9 3 18 Matt Kenseth RESER'S 0
200
Toyota
10 21 2 Brian Scott White Tail 34
200
Chevrolet
11 13 7 Regan Smith TaxSlayer.com 33
200
Chevrolet
12 7 5 Jimmie Johnson Great Clips 0
200
Chevrolet
13 14 32 Kyle Larson Eveready 31
200
Chevrolet
14 22 19 Mike Bliss Sheraton 30
200
Toyota
15 23 30 Nelson Piquet Jr. Worx 29
200
Chevrolet
16 30 24 Blake Koch Second-Salt Life 28
200
Toyota
17 2 20 Brian Vickers Dollar General 28
199
Toyota
18 36 40 Reed Sorenson TheMotorsportsGroup.com 26
198
Chevrolet
19 11 77 Parker Kligerman Kyle Busch Motorsports 25
198
Toyota
20 27 79 Jeffrey Earnhardt Go Green Racing 24
198
Ford
21 35 51 Ryan Sieg Clements Automotive 0
198
Chevrolet
22 32 00 Jason White Headrush 22
197
Toyota
23 24 44 Hal Martin American Custom Yachts 21
197
Toyota
24 28 92 Dexter Stacey Maddie's Place 20
195
Ford
25 33 23 Harrison Rhodes Rick Ware Racing 0
194
Chevrolet
26 38 15 Juan Carlos Blum VMP 18
193
Ford
27 40 74 Mike Harmon Mike Harmon Racing 17
192
Chevrolet
28 12 60 Travis Pastrana Roush Fenway 16
189
Ford
29 20 14 Eric McClure Hefty/Reynolds Wrap 15 Motor 187
Toyota
30 37 52 Joey Gase Jimmy Means Racing 14 Váltó 150
Chevrolet
31 18 99 Alex Bowman RAB Racing 13
142
Toyota
32 25 01 Mike Wallace JD Motorsports 12
139
Chevrolet
33 10 33 Kevin Harvick Menards 0 Baleset 101
Chevrolet
34 39 4 Daryl Harr JD Motorsports 10 Motor 95
Chevrolet
35 17 55 Jamie Dick Viva Auto Group 9 Baleset 59
Chevrolet
36 29 87 Joe Nemechek NEMCO Motorsports 8

Baleset
50
Toyota
37 26 10 Jeff Green Embassy Suites 7 Futómű 17
Toyota
38 31 42 Josh Wise Curtis Key Plumbing 6 Fék 10
Chevrolet
39 34 46 Chase Miller Curtis Key Plumbing 5 Vibráció 8
Chevrolet
40 16 70 Johanna Long Foretravel 4 Baleset 2
Chevrolet
forrás: Irace.hu

Related

NASCAR 9143333362488125516

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress