Az első fotó a Renault V6-os motorjáról

http://negy7.blogspot.com/2013/02/az-elso-foto-renault-v6-os-motorjarol.html
A Forma-1-ben négy csapat beszállítójaként tevékenykedő Renault a minap
nyilvánosságra hozta az első fotót jövő évtől használatos V6-os
turbómotorjáról.
Az új egység már egy ideje aktívan üzemel a próbapadon a Renault franciaországi gyárában, a pályán azonban leghamarabb csak a jövő év elején mutatkozhat be.
A Renault Sport F1 ügyvezetője, Jean-Michel Jalinier úgy véli, a sokkal gazdaságosabb, és technológiailag fejlettebb motorok nagy lökést adnak majd az autógyártóknak, illetve magának a sportágnak is.
„Egy jobb eszközzel kommunikálhatunk, mint a jelenlegi V8-asok esetében” – mondta a szakember.
A Renault technikai igazgatója, Rob White szintén úgy véli, a V6-os erőforrások kiválóan passzolnak majd a Forma-1 imázsához.
„Az F1 továbbra is nagyon hangos és robbanékony sportág lesz” – fogalmazott. „Már a próbapados teszteken kiderült, hogy még a relatíve lassú váltásokkor is a kapcsolások nagyon hevesek és robbanékonyak.”
„És a motor hátulján, a váltómű előtt az a vörösen izzó dolog [az energia-visszanyerő rendszer, azaz ERS] szintén nagyon látványos lesz.”
A Renault jelenleg a Lotus, a Red Bull, a Williams és a Caterham csapatait látja el motorjaival, jövőre azonban ebben a tekintetben is változás állhat be.
Az új egység már egy ideje aktívan üzemel a próbapadon a Renault franciaországi gyárában, a pályán azonban leghamarabb csak a jövő év elején mutatkozhat be.
A Renault Sport F1 ügyvezetője, Jean-Michel Jalinier úgy véli, a sokkal gazdaságosabb, és technológiailag fejlettebb motorok nagy lökést adnak majd az autógyártóknak, illetve magának a sportágnak is.
„Egy jobb eszközzel kommunikálhatunk, mint a jelenlegi V8-asok esetében” – mondta a szakember.
A Renault technikai igazgatója, Rob White szintén úgy véli, a V6-os erőforrások kiválóan passzolnak majd a Forma-1 imázsához.
„Az F1 továbbra is nagyon hangos és robbanékony sportág lesz” – fogalmazott. „Már a próbapados teszteken kiderült, hogy még a relatíve lassú váltásokkor is a kapcsolások nagyon hevesek és robbanékonyak.”
„És a motor hátulján, a váltómű előtt az a vörösen izzó dolog [az energia-visszanyerő rendszer, azaz ERS] szintén nagyon látványos lesz.”
A Renault jelenleg a Lotus, a Red Bull, a Williams és a Caterham csapatait látja el motorjaival, jövőre azonban ebben a tekintetben is változás állhat be.
forrás: hírado.hu