A Toro Rosso a Marussia és a Caterham is bemutatta új autóját

A Scuderia Toro Rosso Forma-1-es csapata is bemutatta 2013-as versenyautóját a nagyközönségnek. Az olasz kiscsapat idén is a Jean-Eric Vergne – Daniel Ricciardo versenyzőpárossal vág neki a világbajnoki küzdelmeknek. 


A Mercedes ma délutáni prezentációját a Toro Rosso bemutatója követte kora este az első előszezoni tesztnek otthon adó jerezi versenypályán. A faenzai kiscsapat tavaly a nyolcadik helyen zárt a konstruktőri versenyben, célja pedig nem más, minthogy idén előrébb verekedje magát a rajtrácson. „Igazán érzelemdús pillanat ez” – mondta Franz Tost csapatfőnök a mai bemutatón. 

„A csapat komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy egy igazán nagyszerű autóval versenyezhessünk idén. A célunk az, hogy a hatodik helyen zárjuk a konstruktőrök versenyét.” „Az STR8-as versenyautó az első olyan konstrukció, mely James Key és Luca Furbatto kezei alatt készült. 

Tavaly mindkét versenyzőnk remek munkát végzett, és biztos vagyok abban, hogyha jó autót adunk nekik, komoly meglepetést okozhatnak.” A ma bemutatott STR8-as versenyautó a tavalyi modell továbbfejlesztése, kasztnija alatt idén is a Ferrari V8-as erőforrása dübörög majd. 

Az első előszezoni tesztnap kezdete előtt rántotta le a leplet 2013-as Forma-1-es versenyautójáról a Marussia csapata. 


Az MR02-es kódjelet viselő versenygép a csapat első olyan autója, mely az új technikai struktúra kezei által készült – az istálló ugyanis még a 2011-es szezon közepén felbontotta szerződését a Wirth Research nevű vállalattal, mely kizárólag CFD-technológiával (számítógépes folyadékdinamika) bonyolította le a tervezést. Autójában ráadásul idén már helyet kap a kinetikus energia-visszanyerő rendszer is, melytől komoly előrelépést vár a kiscsapat.
A csapat eztán áttért a hagyományosnak mondható szélcsatorna-technológiára, konzulensként pedig csatlakozott az alakulathoz a Renault korábbi technikai igazgatója, Pat Symonds.

A Marussia sokat vár az idei szezontól, célja pedig nem más, hogy közelebb kerüljön a középmezőny alakulataihoz, és persze, hogy megverje legfőbb riválisát, a Caterhamet.

Az orosz gárda egyelőre csak Max Chilton szerződtetését jelentette be – ő ma meg is kezdi a munkát az új autóval Jerezben. Hogy ki lesz a csapattársa, egyelőre nem tudni, ám a legfrissebb hírek szerint jó esély van arra, hogy Luiz Razia kapja a csapat másik versenygépét. 


Alig néhány perccel a Marussia idei autójának leleplezését követően a Caterham 2013-as betontorpedója is megmutatta magát a jerezi bokszutcában.


A CT03-as kódjelet viselő versenyautó a tavalyi modell továbbfejlesztett változata, karosszériája alatt idén is a Renault V8-as motorja dübörög majd.

A csapat tavaly tizedikként zárta a konstruktőri bajnokságot, ám csak az évadzáró Brazil Nagydíjon tudta felülmúlni legfőbb ellenfelét, a Marussiát.

„A CT03-as az első autó, mely a leafieldi technikai központban készült, szóval ez egy igazán fontos mérföldkő csapatunk életében” – mondta Mark Smith technikai igazgató. „Az előttünk álló idény érdekes kihívásokat tartogat, hiszen ez az utolsó évünk a nagy szabályváltozások előtt.”

„Ennek tudatában úgy döntöttünk, hogy a CT03-as a CT02-es versenygép továbbfejlesztése, nem pedig egy komplett újratervezés.”

A szakember hozzátette, az új modell komoly változásokon megy még keresztül az évadnyitó Ausztrál Nagydíjig.

A Caterham idén egy teljesen új versenyzőpárossal vág neki a bajnoki küzdelmeknek: a Marussiától érkezett Charles Pic csapattársa a holland Giedo van der Garde lesz.


forrás: hírado.hu

Related

Toro Rosso 5607268195886371524

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress