Schumachert és Ecclestone-t kritizálja a Ferrari

http://negy7.blogspot.com/2012/12/schumachert-es-ecclestone-t-kritizalja.html
Michael Schumachert, valamint a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-t kritizálta a minap a Scuderia Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo.
A Presidente az olasz gyártó valenciai rendezvényén ejtett szót a 2012-es idény évadzáró futamáról, valamint arról, hogy a Ferrari megpróbált utánajárni annak, mik is igazak azokból a pletykákból, melyek szerint az immáron háromszoros világbajnok Sebastian Vettel szabálytalanság útján szerezte meg a trófeát Interlagosban.
A Ferrari elnöke mindazonáltal kifejezte, büszke csapatára az idei teljesítményért, hiszen – bár végül nem lettek világbajnokok – az istálló egészen a végsőkig harcban volt a Red Bull Racinggel.
„Már mondtam korábban, de szeretném ismét hangoztatni: büszke vagyok arra, amit a csapat elért, és szeretnék mindenkinek köszönetet mondani” – mondta di Montezemolo. „Különösen hálás vagyok Fernandónak [Alonso], aki pályafutása legjobb szezonján van túl: gratulálnom kell neki, mert soha nem adta fel, és többet nyújtott, mint amennyit bárki tudott volna.”
„Emellett nagy öröm volt számomra látni, hogy Felipe remek teljesítményt nyújtott a szezon második felében. Megmutatta, hogy jól döntöttünk, amikor hagytuk lógva egy kicsit, mielőtt megerősítettük maradását. Sok éve van már velünk, és ez a szezonzárás nagyon fontos lesz számára a jövő évre vonatkozóan – nem csak pszichológiailag.”
„Idén kivételes volt a megbízhatóságunk, ez pedig [Stefano] Domenical, illetve szakemberei érdeme, mint ahogy az is, hogy nagyon erősek voltunk a stratégiákban, illetve a kerékcserékben is.”
„Ugyanakkor nem volt olyan jó versenyautónk, mint a másik két élcsapatnak, ezen pedig javítanunk kell. Ahhoz, hogy versenyeket nyerjünk, az élről kell rajtolnunk, és ahhoz, hogy bajnokok legyünk, versenyeket kell nyernünk. Meg akarom nyerni a bajnokságot, és nagy előrelépést várok a csapattól a szervezetet, a metódusokat, illetve a munkaminőséget illetően. Ha olyan autót tudunk adni versenyzőink alá, mely képes a győzelemre, akkor meg fogjuk csinálni.”
Di Montezemolo szót ejtett a Brazil Nagydíj egyik momentumáról is, mely során a Ferrari korábbi versenyzője, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher meglehetősen könnyedén engedte el maga mellett a bajnoki címért csatázó Sebastian Vettelt.
„Egy kicsit más utolsó versenyre számítottam Michael Schumacher részéről, hiszen ő egy olyan versenyző, akit több különleges pillanat fűz a Ferrarihoz, és akiről úgy érezzük, nagyon közel áll hozzánk” – mondta a szakember, majd hozzátette, csapata helyesen tette, hogy állásfoglalást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) Vettel egyik előzésével kapcsolatban, melyről olyan információk terjedtek el, a sárga zászlók miatt nem volt szabályos.
„Néhányan botrányt kiáltottak, vagy túl sokat beszéltek. De a történet valójában nagyon egyszerű: láttunk néhány képet, melyek elterjedtek az interneten, és ezernyi levelet kaptunk a rajongóinktól, szóval a legegyszerűbb dolgot tettük: megkérdeztük az FIA-t, mit gondolnak, elmondtuk, hogy bármi is lesz a döntés, elfogadjuk.”
„Az FIA válasza az volt, hogy Vettelnek már az előzési manőver előtt lengették a zöld zászlót, utána pedig azt mondtuk, hogy részünkről a dolog le van zárva. És szeretném is megragadni a lehetőséget, hogy gratuláljak Vettelnek és a Red Bullnak, mert nyertek, és bárki is nyer, szeretünk gratulálni. Ugyanakkor reméljük, hogy jövőre mások fognak majd gratulálni nekünk.”
A Formula-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone egyébként a brit sajtónak nyilatkozva viccnek nevezte, hogy a Ferrari az FIA-hoz fordult a Vettel-ügyben.
„Édesapám azt tanította nekem, hogy tisztelni kell az idősebbeket, amikor már elérik azt a pontot, hogy nem tudják kordában tartani szavaikat” – reagált az üzletember szavaira a Ferrari vezére. „Én pedig itt meg is állok. Az öregség gyakran összeegyeztethetetlen bizonyos szerepkörökkel és felelősségekkel.”
„Vannak dolgok, melyek nem mennek jól ebben a sportban, és elérkezett a pillanat, amikor egyszer és mindenkorra tisztázni kell ezeket. Egyszerűen nem lehetünk továbbra is abban a helyzetben, hogy a technológia átadása minimális az utcai autók gyártásába, a motorok, a váltók ugyanazok – az aerodinamikának ugyanis semmi haszna az utcai autók fejlesztésében.”
„Nem vagyok elégedett azzal, hogy nem tesztelhetünk aszfalton, és nem adhatunk esélyt a fiatal tehetségeknek – én úgy fogalmaznék, hogy ez az igazi vicc.”
A Presidente az olasz gyártó valenciai rendezvényén ejtett szót a 2012-es idény évadzáró futamáról, valamint arról, hogy a Ferrari megpróbált utánajárni annak, mik is igazak azokból a pletykákból, melyek szerint az immáron háromszoros világbajnok Sebastian Vettel szabálytalanság útján szerezte meg a trófeát Interlagosban.
A Ferrari elnöke mindazonáltal kifejezte, büszke csapatára az idei teljesítményért, hiszen – bár végül nem lettek világbajnokok – az istálló egészen a végsőkig harcban volt a Red Bull Racinggel.
„Már mondtam korábban, de szeretném ismét hangoztatni: büszke vagyok arra, amit a csapat elért, és szeretnék mindenkinek köszönetet mondani” – mondta di Montezemolo. „Különösen hálás vagyok Fernandónak [Alonso], aki pályafutása legjobb szezonján van túl: gratulálnom kell neki, mert soha nem adta fel, és többet nyújtott, mint amennyit bárki tudott volna.”
„Emellett nagy öröm volt számomra látni, hogy Felipe remek teljesítményt nyújtott a szezon második felében. Megmutatta, hogy jól döntöttünk, amikor hagytuk lógva egy kicsit, mielőtt megerősítettük maradását. Sok éve van már velünk, és ez a szezonzárás nagyon fontos lesz számára a jövő évre vonatkozóan – nem csak pszichológiailag.”
„Idén kivételes volt a megbízhatóságunk, ez pedig [Stefano] Domenical, illetve szakemberei érdeme, mint ahogy az is, hogy nagyon erősek voltunk a stratégiákban, illetve a kerékcserékben is.”
„Ugyanakkor nem volt olyan jó versenyautónk, mint a másik két élcsapatnak, ezen pedig javítanunk kell. Ahhoz, hogy versenyeket nyerjünk, az élről kell rajtolnunk, és ahhoz, hogy bajnokok legyünk, versenyeket kell nyernünk. Meg akarom nyerni a bajnokságot, és nagy előrelépést várok a csapattól a szervezetet, a metódusokat, illetve a munkaminőséget illetően. Ha olyan autót tudunk adni versenyzőink alá, mely képes a győzelemre, akkor meg fogjuk csinálni.”
Di Montezemolo szót ejtett a Brazil Nagydíj egyik momentumáról is, mely során a Ferrari korábbi versenyzője, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher meglehetősen könnyedén engedte el maga mellett a bajnoki címért csatázó Sebastian Vettelt.
„Egy kicsit más utolsó versenyre számítottam Michael Schumacher részéről, hiszen ő egy olyan versenyző, akit több különleges pillanat fűz a Ferrarihoz, és akiről úgy érezzük, nagyon közel áll hozzánk” – mondta a szakember, majd hozzátette, csapata helyesen tette, hogy állásfoglalást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) Vettel egyik előzésével kapcsolatban, melyről olyan információk terjedtek el, a sárga zászlók miatt nem volt szabályos.
„Néhányan botrányt kiáltottak, vagy túl sokat beszéltek. De a történet valójában nagyon egyszerű: láttunk néhány képet, melyek elterjedtek az interneten, és ezernyi levelet kaptunk a rajongóinktól, szóval a legegyszerűbb dolgot tettük: megkérdeztük az FIA-t, mit gondolnak, elmondtuk, hogy bármi is lesz a döntés, elfogadjuk.”
„Az FIA válasza az volt, hogy Vettelnek már az előzési manőver előtt lengették a zöld zászlót, utána pedig azt mondtuk, hogy részünkről a dolog le van zárva. És szeretném is megragadni a lehetőséget, hogy gratuláljak Vettelnek és a Red Bullnak, mert nyertek, és bárki is nyer, szeretünk gratulálni. Ugyanakkor reméljük, hogy jövőre mások fognak majd gratulálni nekünk.”
A Formula-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone egyébként a brit sajtónak nyilatkozva viccnek nevezte, hogy a Ferrari az FIA-hoz fordult a Vettel-ügyben.
„Édesapám azt tanította nekem, hogy tisztelni kell az idősebbeket, amikor már elérik azt a pontot, hogy nem tudják kordában tartani szavaikat” – reagált az üzletember szavaira a Ferrari vezére. „Én pedig itt meg is állok. Az öregség gyakran összeegyeztethetetlen bizonyos szerepkörökkel és felelősségekkel.”
„Vannak dolgok, melyek nem mennek jól ebben a sportban, és elérkezett a pillanat, amikor egyszer és mindenkorra tisztázni kell ezeket. Egyszerűen nem lehetünk továbbra is abban a helyzetben, hogy a technológia átadása minimális az utcai autók gyártásába, a motorok, a váltók ugyanazok – az aerodinamikának ugyanis semmi haszna az utcai autók fejlesztésében.”
„Nem vagyok elégedett azzal, hogy nem tesztelhetünk aszfalton, és nem adhatunk esélyt a fiatal tehetségeknek – én úgy fogalmaznék, hogy ez az igazi vicc.”
forrás: hírado.hu