Az állítólagos gumikopással fogták vissza Vettelt?

http://negy7.blogspot.com/2012/10/az-allitolagos-gumikopassal-fogtak.html
Mivel Sebastian Vettel egyik kedvenc hobbija, hogy sorra futja a leggyorsabb köröket az élen, amikor az már teljesen felesleges, többen arra gyanakodnak, hogy Koreában „alibi gumikopással” próbálták visszatartani a németet.
A kétszeres bajnok hangsúlyozta, hogy semmi hülyeséget sem csinált az élen.
A kétszeres bajnok hangsúlyozta, hogy semmi hülyeséget sem csinált az élen.
Japánban ismét megtörtént az, amit nem
tud kordában tartani a Red Bull: a címvédő sorra futotta a gyors
köröket a futam végén, felesleges kockázatot vállalva, és izgalmas
perceket szerezve a csapatnak. Helmut Marko is kifogásolta a versenyző
szokását, nem beszélve a csapatfőnökről. Tegnap Vettel versenymérnöke,
Guillaume „Rocky” Rocquelin folyamatosan figyelmeztette a németet, hogy a
gumik vészes állapotban vannak, és kímélje őket, mert bármi történhet a
következő féktávon.
Vajon
arról van szó, hogy tényleg nagyon rossz állapotban voltak a gumik,
vagy csak így akarták visszafogni Vettelt, aki a futam utolsó körében
csak futott egy legjobb szektoridőt a pálya harmadik részén:
„Rocky
nem tudja, hogy még 2 vagy 20 százalék maradt-e (a gumikban). De egész
jól éreztem magam az autóban”- idézte Vettelt a Motorsport-Magazin.
„Semmi
hülyeséget sem csináltam, és mindig az volt a cél, hogy nagyjából
ugyanolyan köridőket menjek, mint a mögöttem lévő autók. Az embernek
egyben arra is gondolnia kell, hogy az autók valamivel könnyebbek
lesznek a verseny végére a kevesebb üzemanyaggal, és ez megkönnyíti a
dolgokat”- tette hozzá.
Azt
ő is elismeri, hogy a gumik valóban egyik kanyarról a másikra
bemondhatják az unalmast úgy, hogy erre semmi sem figyelmeztet: „Ez
megtörténhet az egyik kanyarról a következőre, ha az ember átlépi a
határt. Ez történt velünk az utolsó körben a második etapban, és ott
gyorsan két másodpercet tudsz veszíteni.”
„Nem
tudhatod, hogy milyen sokáig fog tartani az etapod, de ezzel egy időben
ki akarsz autózni egy előnyt, majd később profitálni akarsz belőle,
hogy kontrolálhasd a versenyt. Meg kell próbálni megtalálni az
optimumot. Természetesen ezzel egy kicsit keményebben veszed igénybe a
gumikat, de szerintem nekem sikerült találni egy jó kompromisszumot."
forrás: f1-live.hu