Több újítást is bevet a Lotus Szingapúrban

Egy vadonatúj hátsó terelőszárnnyal érkezik a hétvégi Szingapúri Nagydíjra a Lotus Formula-1-es alakulata – az új elemmel a csapat a DRS hatékonyságát kívánja növelni.



A kiábrándító monzai hétvége után az enstone-i alakulat ismét a dobogós helyekért szeretne harcba szállni, és mint legfőbb riválisai, több újítással is készül Szingapúrra.

A csapat technikai igazgatója, James Allison elmondta, remélik, az utcai versenypálya karakterisztikája jobban fekszik majd autóiknak.

„Lesz egy új padlólemezünk és egy új hátsó szárnyunk” – fogalmazott a szakember. „Az új terelőszárny ugyanazon a leszorítóerő-szinten operál, mint a Monacóban használt verzió, viszont jobb DRS-deltával. Ez azt jelenti, hogy a szárny jobban vált át DRS-üzemmódba a maximális leszorítóerő biztosítása után, tehát nagyobb mértékben csökkenti a légellenállást.”

„Úgy hisszük, képesek voltunk egy olyan hátsó szárnyat tervezni, ami több leszorítóerőt generál, ugyanakkor a DRS-teljesítményéből oroszlánrészt vállal – hiszen sokkal nehezebb hatékonyan használnia DRS-t, amikor ilyen nagy leszoríterőt igénylő pályára érkezünk.”

„Érdekes lesz látni, miképp működik majd élesben.”

Az új hátsó szárnyat egyébként a Lotus az ún. DRD-rendszertől elszeparálva fejlesztette: ez a megoldás – melyet a csapat már több alkalommal is tesztelt – várhatóan a Japán Nagydíjon kerül fel élesben is az E20-as versenyautókra.

Eric Boullier csapatfőnök elárulta, a passzív rendszer használatának nem volna értelme Szingapúrban.

„Nem feküdne a pálya karakterisztikájának” – fogalmazott a francia szakember. „A rendszer Japánban térhet vissza. Van néhány fejlesztésünk Szingapúrra, melyek extra teljesítményt nyújthatnak.”

forrás: hírado.hu

Related

Lotus 849042810670440328

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress