"Zengő"rület a Hungaroringen

http://negy7.blogspot.com/2012/05/zengorulet-hungaroringen.html
Hazánkban, a Hungaroringen kerül sor a túraautó-világbajnokság ötödik fordulójára. A szlovákiai verseny után, közvetlenül egy héttel tehát az 1986-ban épült, eddig 26 forma-1-es futamnak otthont adó 4282 méter hosszú aszfaltcsíkon mérhetik össze erejüket a világ legjobb széria autóversenyzői. A pálya 2011-ben, a marokkói futam kimaradásával került be a FIA WTCC versenynaptárába és a sikeres rendezésnek, a kimagasló látogatói számnak, valamint a Zengő Motorsport üdvöskéjének, Michelisz Norbertnek köszönhetően idén ismét felbőgnek a motorok a Hungaroringen.
Tavaly olyan szerencsés voltam, hogy éppen a csapat hivatalos oldalára írhattam egy élő közvetítést a futamokról és az azt megelőző eseményekről. Hihetetlen embertömeg, kígyózó sorok, zúgott a HAJRÁ NORBI! Ezt testközelből, nézőként és „sajtómunkásként” élhettem meg. Látni a szüleit, családtagjait, barátait, a párját, Johannát és az őt körülvevő szeretetet egy olyan élmény, ami ritkán adatik meg. Most itt van erre egy újabb alakalom, éljetek, éljünk vele és legyünk ott a lelátókon és szurkoljunk Norbinak, Gábornak és a Zengő Motorsportnak.
Mi lesz most? A Zengő Motorsport két autóval Norbival és Wéber Gabival várja a ringre özönlő tömeget, alig várják, hogy valami nagyot alkothassanak hazai közönségüknek. Vajon megint beáll az M3-as? Induljanak el időben, ha a magyar autósport történelem egy újabb darabkájának, talán meghatározó szeletének szeretnének a részesei lenni.
A múlt héten kint voltam Szlovákiában, igen ott ahol Norbi megszerezte a magyar autósport történetének első világbajnoki pole pozícióját. Annyira egyben van ez a fiú, hogy az nem emberi, vérprofi, olyan érzésem van, ha egy Boeing szállna át Norbi pilótafülkéjén a start előtt ,azzal sem lehetne kizökkenteni.
Lehet kilökik, lehet megpöckölik, ez megy egy darabig, de ha tartósan hozza az eredményeket, akkor előbb-utóbb nem Ő lesz az „üldözött”. Nem fér hozzá kétség, hogy már számolnak vele, igen a Chevy-nél is, ott ahol űrtechnikával és egy vagonnyi pénzzel dolgoznak a Vb elsőségért. És számolnak is, nem véletlen, hogy a mezőny két világbajnokának rendre meggyűlik vele a baja. Norbi gyors, és még gyorsabb lesz, de a pályán még kell majd valami, ami az ellenfeleket visszafogja, de legalábbis fegyelemre inti, ki kell vívnia magának a tiszteletet, amiből már van egy adag, de még nem elég egy Mullerrel vagy egy Tarquinivel szemben.
Norbi 27 éves, a hazai Suzuki és Renault Clio Kupa bajnoka, futamokat nyert a Spanyol SEAT Leon bajnokságban, 2008-ban szerepelhetett először a WTCC-ben, 2009-ben megnyerte a SEAT Leon Európa bajnokságot és ismét tett egy kitérőt a túraautó-világbajnokságon, majd harmadik lett az ETCC-n. 2010-ben csapatával, a Zengő Motorsporttal beneveztek a világbajnokságra és teljesítették első teljes szezonjukat egy SEAT Leon TDi-val, amellyel megszerezték a magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét és idén meglett az első pole pozíció is. A sztorinak nagyon nincs vége, világbajnoknak termett ez a fiú, mondta Zengő Zoltán a szlovákiai időmérő edzés után.
És ott van a csapatban a magyar autósport egyik legsikeresebb versenyzője, Wéber Gábor, aki idén úgy küzd, mint talán soha. Belecsöppent a világbajnoki mezőnybe egy kiváló csapattárs oldalán. Mindkettejüknek másféle beállítások fekszenek, emiatt Gábor és mérnöke „külön” utakon járnak. Szlovákiában újra megcsillant valami az első versenyen, Wéber az utolsó előtti helyről jött egészen a 10. pozícióig, pontszerzőként ért célba. Kiszállás után lehetett látni Gábor arcán, hogy ez az, amiért jött. A második futamot ugyan nem sikerült befejeznie, de ott is magabiztosan jött el az első néhány körben, több helyet is javítva.
Magyarországon, a Hungaroringen ülnek autóba ezek a fiúk, most hétvégén a Zengő Motorsport két narancs-fekete BMW-jében. Május 5-6 Hungaroring! Jöttök?
Írta: Bányik János
A hétvége menetrendje:
Május 5, szombat:
09:00-09:30 Első szabadedzés
11:15-11:45 Második szabadedzés
14:00-14:35 Időmérő edzés
Május 6, vasárnap:
08:45-09:00 Bemelegítő edzés:
11:20- Első futam (12 kör)
14:35- Második Futam (12 kör)
Tavaly olyan szerencsés voltam, hogy éppen a csapat hivatalos oldalára írhattam egy élő közvetítést a futamokról és az azt megelőző eseményekről. Hihetetlen embertömeg, kígyózó sorok, zúgott a HAJRÁ NORBI! Ezt testközelből, nézőként és „sajtómunkásként” élhettem meg. Látni a szüleit, családtagjait, barátait, a párját, Johannát és az őt körülvevő szeretetet egy olyan élmény, ami ritkán adatik meg. Most itt van erre egy újabb alakalom, éljetek, éljünk vele és legyünk ott a lelátókon és szurkoljunk Norbinak, Gábornak és a Zengő Motorsportnak.
Mi lesz most? A Zengő Motorsport két autóval Norbival és Wéber Gabival várja a ringre özönlő tömeget, alig várják, hogy valami nagyot alkothassanak hazai közönségüknek. Vajon megint beáll az M3-as? Induljanak el időben, ha a magyar autósport történelem egy újabb darabkájának, talán meghatározó szeletének szeretnének a részesei lenni.
A múlt héten kint voltam Szlovákiában, igen ott ahol Norbi megszerezte a magyar autósport történetének első világbajnoki pole pozícióját. Annyira egyben van ez a fiú, hogy az nem emberi, vérprofi, olyan érzésem van, ha egy Boeing szállna át Norbi pilótafülkéjén a start előtt ,azzal sem lehetne kizökkenteni.
Lehet kilökik, lehet megpöckölik, ez megy egy darabig, de ha tartósan hozza az eredményeket, akkor előbb-utóbb nem Ő lesz az „üldözött”. Nem fér hozzá kétség, hogy már számolnak vele, igen a Chevy-nél is, ott ahol űrtechnikával és egy vagonnyi pénzzel dolgoznak a Vb elsőségért. És számolnak is, nem véletlen, hogy a mezőny két világbajnokának rendre meggyűlik vele a baja. Norbi gyors, és még gyorsabb lesz, de a pályán még kell majd valami, ami az ellenfeleket visszafogja, de legalábbis fegyelemre inti, ki kell vívnia magának a tiszteletet, amiből már van egy adag, de még nem elég egy Mullerrel vagy egy Tarquinivel szemben.
Norbi 27 éves, a hazai Suzuki és Renault Clio Kupa bajnoka, futamokat nyert a Spanyol SEAT Leon bajnokságban, 2008-ban szerepelhetett először a WTCC-ben, 2009-ben megnyerte a SEAT Leon Európa bajnokságot és ismét tett egy kitérőt a túraautó-világbajnokságon, majd harmadik lett az ETCC-n. 2010-ben csapatával, a Zengő Motorsporttal beneveztek a világbajnokságra és teljesítették első teljes szezonjukat egy SEAT Leon TDi-val, amellyel megszerezték a magyar autósport első világbajnoki futamgyőzelmét és idén meglett az első pole pozíció is. A sztorinak nagyon nincs vége, világbajnoknak termett ez a fiú, mondta Zengő Zoltán a szlovákiai időmérő edzés után.
És ott van a csapatban a magyar autósport egyik legsikeresebb versenyzője, Wéber Gábor, aki idén úgy küzd, mint talán soha. Belecsöppent a világbajnoki mezőnybe egy kiváló csapattárs oldalán. Mindkettejüknek másféle beállítások fekszenek, emiatt Gábor és mérnöke „külön” utakon járnak. Szlovákiában újra megcsillant valami az első versenyen, Wéber az utolsó előtti helyről jött egészen a 10. pozícióig, pontszerzőként ért célba. Kiszállás után lehetett látni Gábor arcán, hogy ez az, amiért jött. A második futamot ugyan nem sikerült befejeznie, de ott is magabiztosan jött el az első néhány körben, több helyet is javítva.
Magyarországon, a Hungaroringen ülnek autóba ezek a fiúk, most hétvégén a Zengő Motorsport két narancs-fekete BMW-jében. Május 5-6 Hungaroring! Jöttök?
Írta: Bányik János
A hétvége menetrendje:
Május 5, szombat:
09:00-09:30 Első szabadedzés
11:15-11:45 Második szabadedzés
14:00-14:35 Időmérő edzés
Május 6, vasárnap:
08:45-09:00 Bemelegítő edzés:
11:20- Első futam (12 kör)
14:35- Második Futam (12 kör)
Forrás: motorsportal.hu