Moto GP: Ahány edzés, annyi győztes a Portugál Nagydíj első napján

Akárcsak Spanyolországban, a Portugál Nagydíj első napján is esős körülmények fogadták a gyorsasági motoros világbajnokság nagymenőit, akik közül elsősorban a Moto3-asoknak kellett megküzdeniük az égi áldás okozta pályaviszonyokkal.


Délelőtti edzésükön végül az 1'56.138-et futó Maverick Vinales bizonyult a leggyorsabbnak, a hazai közönség kedvencét, Miguel Oliveirát (1'56.514) valamint az Aspar Team idei legjobb eredményét elérő Alberto Moncayót (1'57.605) megelőzve. Negyedikként Adrian Martin (1'57.962) végzett, Danny Kent (1'57.984) és az egyre kiegyensúlyozottabban teljesítő Alexis Masbou (1'58.116) kárára. A pontversenyt vezető Romano Fenati (1'59.131) a spanyolországi hétvégéhez hasonlóan kimérten vezetett a nedves pályán, így reggel csak tizenötödikként zárt. Délután már ő is felvette a harcot a leggyorsabbakkal, lévén a ragyogó napsütésben tökéletes pályaviszonyok alakultak ki, amit a közönség legnagyobb örömére Oliveira (1'48.497) használt ki legjobban. Mögötte Sandro Cortese (1'48.511) végzett, a szintén KTM-es Luis Salom (1'48.879) és a Hondás Maverick Vinales (1'49.338) kíséretében. Fenati (1'49.560) ahogyan azt már említettük ezúttal a leggyorsabbak között végzett, mégpedig a hatodik helyen, közvetlenül Masbou (1'49.410) mögött.


Délelőtt a legnagyobbak is esős, majd az idő múlásával felszáradó pályán feszültek egymásnak. Közöttük, kisebb meglepetésre az első két megmérettetésen várakozáson alul teljesítő (igaz kézsérülésekkel bajlódó) Ben Spies (1'40.813) futotta meg a leggyorsabb kört, a hűvös, nyirkos aszfalton még mindig tökéletesen működő Ducati gyári versenyzőit megelőzve. A vörösök közül Hayden (1'41.086) végzett előrébb, igaz a harmadikként záró Rossinak (1'41.502) sem lehetett oka panaszra (korábban kissé viccesen azt nyilatkozta, hogy a bajnoki cím megnyeréséhez folyamatos esőzésre van szüksége). Délelőtt Stoner (1'41.943), Bautista (1'42.230) és Crutchlow (1'42.291) tette teljessé a virtuális második sort, ami a körülmények javulásával alaposan megváltozott, ahogyan a mezőny elejének összetétele is. Másodjára ugyanis Casey Stoner (1'38.396) vágott a sor élére, a szárazon is sziporkázó Spiest (1'38.717) és az év legpozitívabb meglepetéseit szállító Crutchlow-t (1'38.742) legyorsulva. A britek klasszisát (aki 1984 után első szigetországiként futotta meg egy királykategóriás megmérettetés leggyorsabb körét) Pedrosa (1'38.797), Lorenzo (1'38.930) és Bautista (1'38.959) próbálta legyorsulni, míg a Ducatisok visszacsúsztak a mezőny gyomrába. Hayden (1'39.029) ugyanis hetedik, Rossi (1'39.357) pedig kilencedik lett, míg a CRT-sek között ismét Randy de Puniet (1'41.088) volt a leggyorsabb.

Pénteken minden valószínűség szerint a Moto2-esek voltak a széria legszerencsésebb résztvevői, hiszen nekik mindkét edzésen száraz pályaviszonyok álltak rendelkezésükre. Elsőre a spanyolországi formáját átmentő Pol Espargaro (1'43.447) teljesítette a leggyorsabb kört, az utolsó pillanatokban hoppon maradó Marc Marquezt (1'43.618) és Scott Reddinget (1'43.622) leelőzve. A negyedik hely ezúttal Mika Kalliónak (1'43.881) jutott, akit a Moto2-es géposztállyal egyre jobb viszonyba kerülő Johann Zarco (1'43.896) és Thomas Lüthi (1'44.136) űzött. A nap legkellemesebb meglepetését az élmezőnybe (legalábbis egyelőre) visszatérő Toni Elias (1'44.270) szállította, aki Moto2-es visszatérése óta csak a mezőny gyomrában bírt küzdeni a pontok megszerzéséért, most viszont nyolcadikként zárt, a Tech 3 belga felfedezettje, Xavier Simeon (1'44.228) mögött. Elias (1'42.227) délután is régi önmagát idézvén száguldott, lévén negyedikként végzett, és csak a bajnoki címért harcoló Lüthi (1'42.176) az értékelést vezető Marquez (1'41.978) és a rettentően gyorsnak tűnő Redding (1'41.775) bírta megelőzni, aki így a második edzés legjobbjává vált.

Forrás: motorsportal.hu

Related

motorsport 2668874650560288875

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress