Kispataki Viktor kényszerpihenőn

http://negy7.blogspot.com/2012/05/kispataki-viktor-kenyszerpihenon.html
Vizes körülmények között zajlott az Alpok-Adria Bajnokság csehországi időmérője, ahol Kispataki Viktor sajnos bukott, és a baleset során komolyabban megsérült bal kézfeje. A futamon természetesen már nem tudott rajthoz állni, azóta pedig kétszer műtötték Budapesten, egy beavatkozás azonban még mindig vár rá.
A futamon természetesen már nem tudott rajthoz állni, azóta pedig kétszer műtötték Budapesten, egy beavatkozás azonban még mindig vár rá. Pedig a cseh viadalra már két SBK versenymotorral érkezett a Prop-tech csapata, akik csütörtökön és pénteken több szabadedzésen próbálhatták ki a masinákat, valamint a különböző alkatrészeket, és beállításokat, miközben a Pirelli mérnökeivel is folyamatos adatcserét folytattak. Viktor immáron hatodik éve használja a gyár abroncsait, így a mérnökök jó kapcsolatot ápolnak motorosunkkal, sőt adnak is annak szavára. Kispataki legjobb körideje 2:04:0 volt és folyamatosan ehhez hasonló köridőket futott, szombaton azonban megérkeztek az esőfelhők, így a Superbike kategória mindkét időmérője vizes körülmények között zajlott. Az első edzésen Viktor csupán néhány biztonsági kört futott, többen viszont pályára sem léptek, reménykedve a délutáni napsütésben. A jó idő azonban nem érkezett meg, sőt a második kvalifikációs edzés is szakadó esőben vette kezdetét.
Félidőnél Viktor a bokszutcai monitoron látta, hogy csupán három másodperc hiányzik a Pole Pozíció megszerzéséhez, így visszaállva gyorsabb tempót motorozott, ám a célrafordító előtti balosból kijövet megcsúszott a versenygép hátulja, Kispataki pedig a kavicságyban találta magát. Motorosunkat már a helyszínen megröntgenezték, törött kézfejét pedig begipszelték, majd egy komolyabb kontroll fejében elengedték a csehországi pálya orvosai. A későbbi kórházi vizsgálatok sajnos két eltört és elmozdult kézcsontot állapítottak meg, igaz a kézfej felnyitása nélkül drótokkal rögzítették a problémás kézközépcsontot és trapézcsontot. A szerdai röntgen ismét elmozdulást mutatott, ezért csütörtök reggel újabb műtét következett. Ekkor ismét altatásban, de már vágással és csavarral is rögzítve oldották meg a problémát. Viktort csak szombaton a késői órákban engedték haza a korházból, most pedig több kontroll és egy újabb műtét vár rá, amikor a csavarok és a drótok eltávolítására kerül sor. Viktor a pannoniaringi Alpok-Adria futamon biztosan nem tud részt venni, a további program pedig a felépülés tempójának függvénye
Kispataki Viktor nyilatkozata: "Versenyzői pályafutásom alatt először fordult elő, hogy nem tudtam rajthoz állni a vasárnapi viadalon. Csütörtökön és pénteken jól haladtunk a munkával. 04-05-ös köridőket motoroztam, ami azonos a tavalyi évben a Superbike Világbajnokság 20 körös futamain motorozott tempómmal. Úgy éreztem a hátra lévő napokon, ha száraz a pálya, akár meg is javíthatom egyéni legjobbamat, ami 02.7. Az időmérő edzéseken eleinte biztonságos tempóban mentem, majd gondoltam megnyomok egy kört a jó rajthely érdekében. Másfél kanyar volt hátra a pályából, amikor katapultáltam. Mindig rosszkor jön egy ilyen sérülés, pontosan nem látjuk még át a gyógyulás menetét, a célunk hogy mielőbb teljesen helyrejöjjek. Köszönöm a rengeteg jókívánságot, a csapatom, a családom és Orosz Csilla segítségét a gyógyulás menedzselésében!"
A futamon természetesen már nem tudott rajthoz állni, azóta pedig kétszer műtötték Budapesten, egy beavatkozás azonban még mindig vár rá. Pedig a cseh viadalra már két SBK versenymotorral érkezett a Prop-tech csapata, akik csütörtökön és pénteken több szabadedzésen próbálhatták ki a masinákat, valamint a különböző alkatrészeket, és beállításokat, miközben a Pirelli mérnökeivel is folyamatos adatcserét folytattak. Viktor immáron hatodik éve használja a gyár abroncsait, így a mérnökök jó kapcsolatot ápolnak motorosunkkal, sőt adnak is annak szavára. Kispataki legjobb körideje 2:04:0 volt és folyamatosan ehhez hasonló köridőket futott, szombaton azonban megérkeztek az esőfelhők, így a Superbike kategória mindkét időmérője vizes körülmények között zajlott. Az első edzésen Viktor csupán néhány biztonsági kört futott, többen viszont pályára sem léptek, reménykedve a délutáni napsütésben. A jó idő azonban nem érkezett meg, sőt a második kvalifikációs edzés is szakadó esőben vette kezdetét.
Félidőnél Viktor a bokszutcai monitoron látta, hogy csupán három másodperc hiányzik a Pole Pozíció megszerzéséhez, így visszaállva gyorsabb tempót motorozott, ám a célrafordító előtti balosból kijövet megcsúszott a versenygép hátulja, Kispataki pedig a kavicságyban találta magát. Motorosunkat már a helyszínen megröntgenezték, törött kézfejét pedig begipszelték, majd egy komolyabb kontroll fejében elengedték a csehországi pálya orvosai. A későbbi kórházi vizsgálatok sajnos két eltört és elmozdult kézcsontot állapítottak meg, igaz a kézfej felnyitása nélkül drótokkal rögzítették a problémás kézközépcsontot és trapézcsontot. A szerdai röntgen ismét elmozdulást mutatott, ezért csütörtök reggel újabb műtét következett. Ekkor ismét altatásban, de már vágással és csavarral is rögzítve oldották meg a problémát. Viktort csak szombaton a késői órákban engedték haza a korházból, most pedig több kontroll és egy újabb műtét vár rá, amikor a csavarok és a drótok eltávolítására kerül sor. Viktor a pannoniaringi Alpok-Adria futamon biztosan nem tud részt venni, a további program pedig a felépülés tempójának függvénye
Kispataki Viktor nyilatkozata: "Versenyzői pályafutásom alatt először fordult elő, hogy nem tudtam rajthoz állni a vasárnapi viadalon. Csütörtökön és pénteken jól haladtunk a munkával. 04-05-ös köridőket motoroztam, ami azonos a tavalyi évben a Superbike Világbajnokság 20 körös futamain motorozott tempómmal. Úgy éreztem a hátra lévő napokon, ha száraz a pálya, akár meg is javíthatom egyéni legjobbamat, ami 02.7. Az időmérő edzéseken eleinte biztonságos tempóban mentem, majd gondoltam megnyomok egy kört a jó rajthely érdekében. Másfél kanyar volt hátra a pályából, amikor katapultáltam. Mindig rosszkor jön egy ilyen sérülés, pontosan nem látjuk még át a gyógyulás menetét, a célunk hogy mielőbb teljesen helyrejöjjek. Köszönöm a rengeteg jókívánságot, a csapatom, a családom és Orosz Csilla segítségét a gyógyulás menedzselésében!"
Forrás: Viktor Management/Motorsportal.hu