Tarolt az Audi Nogaróban


A húsvéti hétvégén elkezdődött a GT1-es világbajnokság, mely a négykarikások abszolút sikerét hozta.


Még egy héttel a rajt előtt is komoly változások történtek. Az SRO kihajított két biztosnak vélt helyszínt, egészen pontosan a hollandiai Zandvoort és az argentin San Luis került lapátra, helyüket Korea és a Slovakiaring vette át.

A mezőnyt még márciusban sikerült összerakni, igaz nem akárhogy. Egy Porsche, egy Aston Martin és egy Ford csapat egészítette ki a meglévő hat egységet. A dolog érdekessége, hogy mindhármat az SRO rakta össze, ami nem éppen a legegészségesebb. Így fel tudták mutatni a továbbéléshez szükséges 18 autót. Az már más kérdés, hogy miért hiányzott az egyik Ford Nogaróból. Az orosz színekben induló Valmon Aston gárda DBR9-esekkel kezdi az évet aztán majd év közben váltanak Vantage-re.

A kvalifikációs versenyen meglehetősen barátságtalan időjárási körülmények közepette kezdődött. A szitáló eső próbára tette a versenyzőket. Az elején a középmezőnyből induló Tomas Enge (#24 Lamborghini) villantott, mint kés a vajon úgy tört előre és több másodperces előnyt autózott össze féltávig. Hátrább a két Ferrari, a két Audi és a két Mercedes üldözte egymást.

A kötelező kiállás után aztán változott a kép. Az Engét váltó Albert von Thurn und Thaxis herceg már jóval lassabb körökre volt képes és a több másodperces előny ellenére is csakhamar utolérték. A #32-as Audival az élete első GT versenyén induló Laurens Vanthoorn kezdett, majd az őt váltó Stephane Ortelli mutatott be valami olyat, mint Enge. Ortelli előbb a második helyen haladó #2-es Mclarent vadászta le, majd a herceg következett.

Ám nemcsak ő, hanem a testvér autóban Frank Stippler, a németek teszt versenyzője is szép hajrát vágott le, feljött a második helyre és ezzel bebiztosította az Audi kettős győzelmét. Engéék végül harmadikok lettek, megelőzve a #2-es Mclarent és a pole-ból induló Toni Vilander/Filip Salaquarda duót.

A második úgynevezett fő versenyt ezúttal, tekintettel a nyuszis ünnepre hétfőn tartották. Ezúttal eső nem volt, szél és hideg azonban igen.

A rajtot jól kapta el a két Audi és végig diktálták az iramot. A kerékcserék után a #33-as megelőzte a #32-est, de ezúttal a holland Vanthoorn sokkal meggyőzőbb volt. Olivier Jarvis nagy nyomás alatt autózott és nem is tudta megtartani az első helyet. 16 perccel a vége előtt Vanthoorn átvette a vezetést és meg sem állt a célig.

Jarvis mögött a két Mercedes ért célba, majd a két Ferrari és a két Lamborghini következett. A sorrendet több áthajtásos büntetés is befolyásolta az alsóbb régiókban. A két Mclaren pedig ezúttal nem játszott főszerepet. Elektronikus hiba miatt mindkettő idő előtt feladta.

Folytatás két hét múlva Zolderben.

Forrás: irace.hu

Related

sportsox plusz 663298137230494644

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress