Kispataki Viktor részt vesz a Bol d ' Or-i viadalon

Kispataki Viktor idén is részt vesz a legendás Bol d'Or-i viadalon, melynek startja előtt szeretnénk jobban megismertetni önökkel hazánk egyik legnagyobb reménységét. 

Az 1986-os születésű aszfaltbetyár 1995-ben teljesítette első hivatalos motorversenyét, amire a magyar bajnokság ötven köbcentiméteres kategóriájában került sor. Tehetségére természetesen már ekkor felfigyeltek, hiszen a fent említett géposztályban rögtön futamgyőzelmet, második versenyévadában pedig bajnoki ezüstöt szerzett. A következő esztendőkben (1997 és 1998) már senki sem vehette el tőle az aranyserleget, sőt a nemzetközi porondon is bizonyíthatott, lévén a Közép Európa Kupán sem talált legyőzőre. 1999-ben, tizenhárom esztendősen elhagyta az ötvenesek mezőnyét és a százhuszonötösök között folytatta pályafutását, mégpedig az MMSZ Kupában, ahol első teljes szezonjában (a felnőtteket legyőzve) elhódította a bajnoki aranyat. Az igazi áttörés mindennek ellenére csak a 2003-as esztendőben következett be, amikor Viktor (az első nagyobb géposztályban töltött év után) a Superstock 1000-esek között indulhatott, és ha már ott volt, rögtön megnyerte a hazai, az osztrák és az Alpok - Adria Bajnokságot is.
A folytatás, akárcsak az ötvenesek között a legnagyobb géposztályban is lehengerlő volt, hiszen 2004-ben és 2005-ben is az ő neve került a fent említett bajnokságok győzelmi serlegeire, miközben több pályacsúcsot is megdöntött, sőt a Magyar Motorsport Szövetség által kiadható díjak többségét is bezsebelte. 2006-ban ismét egy szinttel feljebb, azaz az utcai technikától jóval távolabb álló Superbike géposztályba lépett, több nemzetközi győzelmet és Magyar Köztársaság Kupa elsőséget szerezve. A következő áttörés 2007-ben következett, mégpedig a Superstock 1000-es Világbajnokságon, ahol teljes szezont futhatott, és a középmezőny állandó tagjává vált, igaz a pontszerzés sajnos neki sem sikerült az első esztendőben. Az Endurance világával 2008-ban ismerkedett meg egy a Hungaroringen rendezett 200 mérföldes viadalon, melyen csapattársával, Bitter Sándorral nagyszerű győzelmet aratott. 2010-ben már ebben a szériában is a legjobbak között, azaz a világbajnokságon harcolhatott a lehető legjobb eredmények eléréséért, miközben a hazai Superbike bajnokságban száz százalékos teljesítménnyel hódította el a győztesnek járó aranyserleget.

2010-ben, ahogyan azt már említettük az FIM Endurance Világbajnokságán bizonyított, ahol az évadzáró katari viadalon az RMT21 Racing Team tagjaként (belga és holland csapattársával) a dobogó harmadik fokára léphetett, ezzel a motorsport történetében ő lett a negyedik olyan pilóta, aki világbajnokságon pódiumra állhatott, ez előtte csak a gyorsasági motoros világbajnokságon futó Drapál Jánosnak, Szabó II. Lászlónak és Talmácsi Gábornak sikerült. Az ezt követő bahreini „tesztfutamon” Viktor alakulatának egy győzelmet is sikerült begyűjtenie, igaz ez már nem számított bele a világbajnoki értékelésbe. 2011-ben a balszerencsés szezonkezdet után Viktor részt vehetett a hosszútávú motorversenyzés csúcsának tartott Bol d'Or-i megmérettetésen, majd a magyar bajnoki sikerek után a Superbike Világbajnokság csehországi futamára is kijutott! A hőskölteménybe illő hétvégén főszereplőnk csodálatos eredményt szállított alakulatának, a második versenyen ugyanis tizenötödikként zárt, megszerezve ezzel első pontjait. A 2012-es szezon első nagy kihívása a hétvégén megrendezésre kerülő Bol d'Or lesz, ahol Viktor egy BMW nyergében száll majd harcba legnagyobb riválisaival.

Forrás: Viktor Management

Related

Superbike 1006117303781811854

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress