Versenyző vagyok, nem egy csini pofi

Carmen Jorda egy gyönyörű fiatal lány, aki idén a GP3-ban versenyez majd az Ocean Racing Technology színeiben. 

Gyönyörű fiatal lány és GP3-as szerződés – bizonyára kevesen vannak az olvasók közül, akik nem látnak automatikusan ok-okozati összefüggést a két tagmondat mögé.

Pedig a spanyol hölgy állítja, ő nem egy újabb cicababa a depóból, hanem egy komoly versenyző, komoly célokkal, aki szentül hiszi, hogy egy nap még a Forma-1-ben versenyezhet, és mindezt már idén dobogós helyezésekkel szeretné bizonyítani a pályán. Uraim, vigyázat, támadnak a csajok!

2012-ig soha egyetlen női versenyzője sem volt a Forma-1 európai betétsorozatának számító GP3-nak, ám ehhez képest most lett rögtön kettő. Azok után, hogy az olasz Vicky Piria az idei első kollektív teszten, Estorilban megtette első köreit a Trident Racing autójával, és ezzel a GP3 történetének első női versenyzője lett, az e hét elején megrendezett barcelonai teszten már a spanyol Carmen Jorda is csatlakozott hozzá a (részben a WTCC-s Tiago Monteiro által birtkolt) Ocean Racing Technology színeiben, csak hogy ne érezze magát egyedül a sok férfi között!

A két hölgy érkezése alaposan megosztotta a férfi szurkolókat, hiszen sokak csupán egyszerű marketingfogást látnak a „nehéztüzérség” bevetése mögött, és a barcelonai teszt végeredménye bizony valóban őket látja igazolni, hiszen Piria és Jorda kisasszony az utolsó két helyen zárták a kétnapos kollektív tesztet. De azért ne írjuk le őket ilyen hamar, hiszen még alig tettek meg néhány kört GP3-as autójukkal, úgyhogy még biztosan fognak gyorsulni, elvégre lesz rá mindkettőjüknek egy teljes évük. Addig meg legfeljebb őket figyeljük és nem a teljesítményüket, annyi baj legyen!

A jelenleg 23 éves Carmen Jorda 12 évesen kezdett el versenyszerűen gokartozni, és egyből első évében a valenciai körzeti bajnokság 3. helyén végzett. Ezt követően az élet más területein kamatoztatta tehetségét és néhány évig modellként dolgozott, de 2005-től kezdve immár minden erejével és energiájával csak és kizárólag a versenyzésre koncentrál. A 2005-ös és a 2006-os évet a Formula Master Junior együléses versenyszériában versenyezte végig, ám közben több F3-as teszten is részt vett, továbbá egy DTM-es (német túraautó-bajnokság) teszten, a motoros ász Valentino Rossi társaságában.


2007-ben a 4. helyen végzett a spanyol F3-as bajnokság Copa F306/300 kupasorozatában, ahol első nőként több futam végén is a dobogón ünnepelhetett. 2009-ben immár az európai F3-as bajnokság azonos kategóriájában lett a 6. az év végi összesítésben, miközben ott is begyűjtött néhány dobogós helyezést az év során. 2010-től a Firestone Indy Lights amerikai versenysorozat futamain indult, ahol összesen egy top 10-es eredményt sikerült elérnie, míg idén már a GP3 mezőnyében bizonyíthat majd a magyar Kiss Pál Tamás és a többi férfiversenyző ellen.

Amint az a GP3 hivatalos oldala által készített interjúból kiderül, a szőke szépség elszántságára biztosan nem lesz panasz!

- Először is, minek köszönhetjük, hogy a GP3-ba szerződtél?
Carmen Jorda:
- A GP3 a Forma-1 egyik közvetlen előszobájának számít, ahol már csak két lépcsőfok választ el minket az F1-től, ezért az én koromban ez egy megfelelő hely a versenyzésre – ha itt jól teljesítek, az nagyon pozitív hatással lehet a jövőmre nézve. Az, hogy ugyanazokon a pályákon versenyezhetek, mint a Forma-1-es pilóták, ráadásul velük azonos hétvégéken, az ő szemük láttára, az egy nagyon nagy dolog számomra. Tudom, hogy ez egy nagyon magas szintű sorozat, és ezért nem lesz egyszerű dolgom, de mentálisan készen állok arra, hogy megbirkózzak a feladattal.

- Idén egy másik női pilóta, Vicky Piria is a GP3 mezőnyét erősíti majd. Az ő eredményeire jobban oda fogsz figyelni, mint a többiekére?
- Tudom, hogy sokan lesznek, akik folyton egymáshoz akarnak majd minket hasonlítani Vickyvel, de én a részemről csak a saját versenyzésemre fogok koncentrálni, és szeretném, ha csak a saját érdemeim és eredményeim alapján ítélne meg a külvilág. Azt akarom, hogy az emberek elsőként és mindenekelőtt úgy tekintsenek rám, mint egy versenyzőre és ne úgy, mint egy csini pofira a depóban.



- Miként láttad eddig, hogyan reagált az érkezésedre a többi pilóta, illetve a depóban dolgozó szakemberek? Hogyan fogadtak Téged a GP3-ban?
- Az emberek még csak most kezdenek hozzászokni a gondolathoz, hogy a nők is részesei lehetnek ennek a világnak. A srácok persze most legyintenek, hogy „Áááá, ez csak egy csaj!”, de ezzel nincs is baj szerintem, hiszen a tiszteletet lépésről lépésre kell kivívni a pályán, és ez is lesz a célom. Az emberek máshogy néznek rám a depóban azért, mert nő vagyok, de ez engem csak még erősebbé tesz. Nekem a versenyzés a szenvedélyem: én imádom az adrenalint és imádom a sebességet. Magát a versengést is imádom, és tudom, hogy számunkra, nők számára minden bajnokság nehezebb kicsit, mert nekünk több időt kell töltenünk a fizikai felkészüléssel, mint a srácoknak, de én készen állok a kihívásokra. Nem véletlen, hogy csak néhány női versenyzőt találunk az autóversenyzés legmagasabb szintjein, de ha csak egy képes rá, hogy tényleg a legjobbak ellen versenyezzen, akkor az miért ne lehetnék én?

- Annak idején hogyan kerültél kapcsolatba a versenyek világával?
- Nálunk otthon minden a versenyzésről szólt a családban. Édesapám nekünk adta a nővéremmel a régi autóját, amit én nagyon imádtam vezetni, de a nővérem kevésbé. Aztán 11 évesen beültem az első gokartomba, és onnantól kezdve semmi más nem létezett számomra, csak a versenyzés. Amióta csak az eszemet tudom, ez az én világom.

- Milyen érzés volt életedben először GP3-as autót vezetni?
- Rögtön az első köreimet nagyon élveztem az autóban, és tényleg imádtam az érzést, amit nyújtott. Ugyanakkor eléggé különbözik ez az autó azoktól a technikáktól, amiket eddig vezettem, úgyhogy ez kezdetben komoly kihívás elé állít majd engem. Ráadásul november óta most (a hétfői és keddi barcelonai teszten – a szerk.) ültem először versenyautóban, úgyhogy ennek meg is éreztem picit a fizikai hatásait. A csapat elégedett volt a teljesítményemmel, és ez a lényeg.



- Mik a reális elvárásaid magaddal szemben az első GP3-as szezonodra vonatkozóan?
- Azt hiszem, az első néhány verseny nagyon kemény lesz számomra, mert a szezon kezdete előtt már csak két napom lesz tesztelni az autóval, a jövő hónapban, Silverstone-ban. Ugyanakkor arra számítok, hogy a szezon közepe táján már a top tízes helyezésekért leszek harcban a többiekkel – ez a reális elvárásom magammal szemben. Szerintem egy-két dobogós helyezést is megcsíphetek majd, de biztosan nem az elején, mert azért időbe telik majd, hogy eljussak arra a szintre. Úgy érzem, megvan a kellő gyorsaságom, elszántságom és ambícióm ahhoz, hogy elérjem a céljaimat, de a siker sohasem jön egyik napról a másikra, azért mindig keményen meg kell dolgozni.

- Mi a végső célod a pályafutásod tekintetében?
- Nagyon örülök, hogy itt lehetek a GP3-ban, mert tényleg imádom vezetni ezt az autót, és nagy szó, hogy itt lehetek, de én nem szeretném beérni ennyivel. Egészen pici gyerekkorom óta az az álmom, hogy egy nap eljussak a Forma-1-be, és a GP3 egy fontos lépcsőfok ennek a célomnak a megvalósítása érdekében. Tudom, hogy az ebben a szériában megszerzett tapasztalatok kellően felkészítenek majd a pályafutásom hátralevő részére.
forrás: p1race.hu / írta: Borbás Bálint

Related

sportsox plusz 5080977617869836328

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress