M3-as DTM-erőgép

http://negy7.blogspot.com/2012/03/m3-as-dtm-erogep.html
Sok-sok évnyi távollét után a BMW idén visszatér legnagyobb autósport-sikereinek színhelyére, a Német Túraautó Bajnokságba (DTM), s a bajorok nem titkolják, hogy büszkék az új projektre.
Ennek megfelelően a Genfi Autószalonon is megmutatták a sajtónak a szériába szánt erőgépet, a BMW M3 DTM-et.
A sorozatot az utóbbi években életben tartó két márka, a Mercedes és az Audi ellenfélül szánt új versenygép motorterében meghúzódó 4 literes, V8-as hajtómű 480 lóerejét hatfokozatú szenkvenciális váltó vezeti a hátsó kerekekre. Álló helyzetből százra alig 3 másodperc alatt gyorsul fel, míg a végsebesség gyári tájékoztatás szerint a háromszáz kilométer/órát is megütheti.
Az aerodinamikai tekintetben is alaposan kidolgozott modellből hat darab indul a DTM-ben, s a versenyzők között olyan túraautós klasszisokat találni, mint a háromszoros világbajnok brit Andy Priaulx, a brazil Augusto Farfus, az Auditól átigazolt címvédő német Martin Tomczyk vagy épp a Mercedestől érkezett Bruno Spengler.
forrás: automenedzser.hu
Ennek megfelelően a Genfi Autószalonon is megmutatták a sajtónak a szériába szánt erőgépet, a BMW M3 DTM-et.
A sorozatot az utóbbi években életben tartó két márka, a Mercedes és az Audi ellenfélül szánt új versenygép motorterében meghúzódó 4 literes, V8-as hajtómű 480 lóerejét hatfokozatú szenkvenciális váltó vezeti a hátsó kerekekre. Álló helyzetből százra alig 3 másodperc alatt gyorsul fel, míg a végsebesség gyári tájékoztatás szerint a háromszáz kilométer/órát is megütheti.
Az aerodinamikai tekintetben is alaposan kidolgozott modellből hat darab indul a DTM-ben, s a versenyzők között olyan túraautós klasszisokat találni, mint a háromszoros világbajnok brit Andy Priaulx, a brazil Augusto Farfus, az Auditól átigazolt címvédő német Martin Tomczyk vagy épp a Mercedestől érkezett Bruno Spengler.
forrás: automenedzser.hu