28. Ausztrál Nagydíj - előzetes

http://negy7.blogspot.com/2012/03/28-ausztral-nagydij-elozetes.html
1996 óta minden évben Ausztráliáé volt az évadnyitó szerep, idén Bahrein kidőlése után ismét első futamrendezőként szerepel.
Idén már 28. alkalommal látogat az F1 mezőnye Ausztráliába, a melbourne-i pályán pedig 17. alkalommal rajtolnak el F1-es versenygépek. Az Albert Parkban fekvő félig utcai, félig hagyományos pályának számító aszfaltcsík a technikásabb pályák közé tartozik, melyben egyaránt található lassú- és nagy sebességű kanyar is. A pilóták a beállítás terén éppen ezért kompromisszumokra kényszerülnek.
Itt a megbízhatóság nagyon fontos szerepet kap. A csapatoknak itt is maximális hűtést kell alkalmazniuk, miközben a nagy sebességű kanyarok a közepes leszorító erőt követelik meg. Létfontosságú lesz a fékek kielégítő hűtése is, mivel Montreal után itt vannak kitéve a második legnagyobb terhelésnek. A pálya a motoroknak is nagy megterhelést jelent, hiszen a kör több, mint kétharmadát, körülbelül 70 százalékát padlógázzal teszik meg a versenyzők. A döntő tényezők Melbourne-ben: az autók mechanikai tapadása, fordulékonysága és a féktávokon való stabilitása.
A Pirelli két-három kiállásra számít Ausztráliában, ahova a lágy és a közepes gumikat viszik el.
Érdekességek
- mikor nem rendeznek az Albert Parkban versenyt, a pálya egy része a közúthálózat részét képezi
- az elmúlt kilenc évben más-más futamgyőztest ünnepelhetett a közönség, ez alól csak a tavalyelőtti év kivétel, mikor is Button újfent felállhatott az ausztrál dobogó tetejére
- az utóbbi 12 évből kilenc idényre igaz, hogy aki megnyerte az Ausztrál GP-t, az lett az évad végén a világbajnok
- a versenyt naplementében intik le, ezzel is kedvezve a nem túl korán kelő európai nézőknek
- a Safety Car beküldésére nagyobb az esély, mint más pályán
A pálya adatai
Pálya hossza: 5,303 km
Versenytáv: 307,574 km
Padlógázzal megtett táv: 66%
Leszorítóerő: (10/8)
Fékek igénybevétele: magas
Gumikopás: alacsony/közepes
Váltás körönként: 60
Az Ausztrál Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint):
péntek:
1. szabadedzés: 2:30 óra
2. szabadedzés: 6:30 óra
szombat:
3. szabadedzés: 4 óra
időmérő edzés: 7 óra
vasárnap:
Ausztrál Nagydíj: 8 óra (1 kör 5.303 km, a versenytáv 58 (307,574 Km), 16 kanyar (6 balra, 10 jobbra)
Az Ausztrál GP elmúlt nyolc esztendejének győztesei:
2011: Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2010: Jenson Button (McLaren-Mercedes):
2009: Jenson Button (Brawn-Mercedes)
2008: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007: Kimi Räikkönen (Ferrari)
2006: Fernando Alonso (Renault)
2005: Giacarlo Fisichella Renault)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
forrás: f1csatorna.hu
Idén már 28. alkalommal látogat az F1 mezőnye Ausztráliába, a melbourne-i pályán pedig 17. alkalommal rajtolnak el F1-es versenygépek. Az Albert Parkban fekvő félig utcai, félig hagyományos pályának számító aszfaltcsík a technikásabb pályák közé tartozik, melyben egyaránt található lassú- és nagy sebességű kanyar is. A pilóták a beállítás terén éppen ezért kompromisszumokra kényszerülnek.
Itt a megbízhatóság nagyon fontos szerepet kap. A csapatoknak itt is maximális hűtést kell alkalmazniuk, miközben a nagy sebességű kanyarok a közepes leszorító erőt követelik meg. Létfontosságú lesz a fékek kielégítő hűtése is, mivel Montreal után itt vannak kitéve a második legnagyobb terhelésnek. A pálya a motoroknak is nagy megterhelést jelent, hiszen a kör több, mint kétharmadát, körülbelül 70 százalékát padlógázzal teszik meg a versenyzők. A döntő tényezők Melbourne-ben: az autók mechanikai tapadása, fordulékonysága és a féktávokon való stabilitása.
A Pirelli két-három kiállásra számít Ausztráliában, ahova a lágy és a közepes gumikat viszik el.
Érdekességek
- mikor nem rendeznek az Albert Parkban versenyt, a pálya egy része a közúthálózat részét képezi
- az elmúlt kilenc évben más-más futamgyőztest ünnepelhetett a közönség, ez alól csak a tavalyelőtti év kivétel, mikor is Button újfent felállhatott az ausztrál dobogó tetejére
- az utóbbi 12 évből kilenc idényre igaz, hogy aki megnyerte az Ausztrál GP-t, az lett az évad végén a világbajnok
- a versenyt naplementében intik le, ezzel is kedvezve a nem túl korán kelő európai nézőknek
- a Safety Car beküldésére nagyobb az esély, mint más pályán
A pálya adatai
Pálya hossza: 5,303 km
Versenytáv: 307,574 km
Padlógázzal megtett táv: 66%
Leszorítóerő: (10/8)
Fékek igénybevétele: magas
Gumikopás: alacsony/közepes
Váltás körönként: 60
Az Ausztrál Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint):
péntek:
1. szabadedzés: 2:30 óra
2. szabadedzés: 6:30 óra
szombat:
3. szabadedzés: 4 óra
időmérő edzés: 7 óra
vasárnap:
Ausztrál Nagydíj: 8 óra (1 kör 5.303 km, a versenytáv 58 (307,574 Km), 16 kanyar (6 balra, 10 jobbra)
Az Ausztrál GP elmúlt nyolc esztendejének győztesei:
2011: Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2010: Jenson Button (McLaren-Mercedes):
2009: Jenson Button (Brawn-Mercedes)
2008: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007: Kimi Räikkönen (Ferrari)
2006: Fernando Alonso (Renault)
2005: Giacarlo Fisichella Renault)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
forrás: f1csatorna.hu