Thompson hivatalosan is a Ladánál

http://negy7.blogspot.com/2012/02/thompson-hivatalosan-is-ladanal.html
Tegnap még csak feltételes módban beszélhettünk róla, mára hivatalossá vált, hogy James Thompson a Ladánál folytatja pályafutását.
A 37 esztendős angol több éves szerződést írt alá az orosz gyárral, amely idén legalább két futamon rajthoz áll a WTCC-ben (Hungaroring és Estoril). A két brit bajnoki címmel és négy világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező Thompson visszatér a Ladához, hiszen 2009-ben már versenyzett náluk.
"Nagyon boldog vagyok, hogy létrejött a megállapodás. Egészen új rendszer épült fel a Ladánál a legutóbbi szerepvállalásuk óta, ezért biztos vagyok benne, hogy sokra vihetik. Akkor Victor Shapovalov és az ő csapata, a Russian Bears versenyzett a Lada jóváhagyásával. Azóta viszont létrejött a Lada Sport, amit Victor irányít" - nyilatkozta Thompson.
"Természetesen sokkal jobb pozícióból indulunk, mint legutóbb. Megtanultuk a leckét 2009-ben, és ez alkalommal jobbak akarunk lenni. A Ladánál nagyon komolyan veszik ezt a versenyprogramot."
A Lada eddigi legjobb eredményét Thompsonnak köszönhetően érte el a WTCC-ben, 2009-ben, Imolában két 6. helyet szerzett az angol. Thommo azt is elárulta, hogy az autó jelenleg még az építés fázisában van, a tervek szerint áprilisban gurul először pályára a franciaországi Magny-Cours-ban. A májusi hungaroringi WTCC futamon találkozik először a riválisokkal, majd egy hónap múlva Estorilban is rajthoz áll. Sőt, ha a Lada Sportnál indokoltnak látják, további versenyekre is elutazhat az új Granta.
Az autó fejlesztésében James Thompson állandó versenymérnöke Marco Calovolo is szerepet kap. A WTCC blog rendszeres olvasói bizonyára egyből felkapták fejüket, hiszen alig egy hete írtuk meg, hogy Calovolo aláírt a Proteam istállóhoz. A versenyeken tehát az olasz nem lehet Thommo segítségére, 2013-tól azonban ő is a Lada alkalmazásába áll majd. Calovolo a N.Technology-nál eltöltött évek óta van szoros kapcsolatban az angollal, és kulcsszerepet játszott Thompson ETC győzelmeiben (2009, 2010).
"Marco is szerepet vállal a fejlesztésben és a tesztprogramban, a versenyeken viszont nem lehet velünk, mivel már aláírt a Proteamhez. 2013-tól viszont újra teljes állásban az én versenymérnököm lesz" - magyarázta Thompson.
James Thompson rövid formaautós bevezetés után 1994-ben mutatkozott be a brit túraautó bajnokságban, egy évre rá pedig bekerült a Vauxhall gyári csapatába, és meg is szerezte első futamgyőzelmét. Egy néhány éves hondás kitérő után visszatért, és egy Vauxhall Astra volánjánál 2002-ben bajnok lett a BTCC-ben, majd 2004-ben ismét nem talált legyőzőre. A WTCC 2005-ös indulásakor magától értetődő volt, hogy Thommo is tagja lesz a mezőnynek. Az első évben egy Alfával nyolcadik lett, 2006-ban pedig a SEAT színeiben megismételte ezt az eredményt. Legjobb WTCC-s éve a 2007-es volt, amikor az Alfához visszatérve harmadik lett a bajnokságban. Furcsa, de azóta nem sikerült fix állást találni magának a világbajnokságon. A ladás szerződéssel azonban most újra felcsillant a remény.
forrás: wtcchirek.blog.hu