A Mercedesnek van takargatnivalója?

A Mercedes GP késői autóbemutatója a csapat indoklása ellenére is sok szakemberben felvetette azt a kérdést, hogy a brackley-i székhelyű alakulatnak van takargatnivalója, amit minél később szeretne a riválisok szeme elé tárni. 


Most, hogy már a W03 is megkezdte a teszteket, a találgatások továbbra is arról szólnak, hogy a Mercedes bár nem feltűnő, de rendkívül innovatív alkalmazással vértezte fel 2012-es konstrukcióját.

Az elmúlt héten a Red Bull főtervezője, Adrian Newey is kifejtette azon véleményét, mely szerint a Mercedes valamit titkol a riválisok elől.
A konszern sportigazgatója, Norbert Haug a találgatásokra reagálva még a bemutató előtt elmondta, hogy semmi különös innováció nem lesz látható az új autón. Ezzel a kijelentésével azonban nem, hogy eloszlatta, inkább felerősítette az autóval kapcsolatos érdeklődést.

A pletykák továbbra is arról szólnak, hogy valami van a Mercedesszel, hiszen a csapatnál a megszokottnál is több erőfeszítést tesznek arra, hogy minél gyorsabban elrejtsék az autó elejét és hátulját a nyilvánosság-, elsősorban a fotósok és a kamerák elől.

Bennfentesek szerint az egyik nagy titok egy, a dupla diffúzorhoz hasonló szerkezet. Az Auto Motor und Sport szerint ez a szerkezet részben eltér a betiltott dupla diffúzortól (melynek köszönhetően a Mercedes elődje, a Brawn GP 2009-ben világbajnok lett), mégpedig abban, hogy itt a levegő nyílásokon keresztül hagyja el a motor hátsó fedelét. Ez a koncepció - annak ellenére, hogy az FIA az idei évtől betiltotta a fúj diffúzor alkalmazását - állítólag okos megoldással irányítja a kipufogógázokat.
A Mercedes egyik érdekes innovációja részben már ismert, ez az úgynevezett passzív F-csatorna, mely az első szárnyra plusz légáramlást irányít, ennek eredménye pedig az autó elejének nagyobb tapadása. Ezen kívül szakértők azt feltételezik, hogy az alakulat a hátsó szárnyon is végzett átalakítást, ami együtt dolgozna magával a DRS rendszerrel.

Amikor a két pilótát, Schumacher és Rosberget erről faggatták, mindketten csak értetlenkedtek. „Miről van szó?” – kérdezte Rosberg, és csapattársa hasonlóan reagált.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sky News Mercedesszel kapcsolatos kérdésére így válaszolt: „Ők egy jó csapat. Számtalan jó szakemberük van, szóval bolond az, aki alábecsüli őket.”

Eközben a német TZ újság beszámolója szerint az FIA a kipufogószabállyal kapcsolatban még határozottabb állásfoglalásra készül annak érdekében, hogy elkerüljék a szezonkezdés utáni lehetséges vitákat. Egyes vélemények szerint ugyanis a Renault és a Mercedes motoros csapatoknál a motorvezérlés egy ügyes technikán keresztül továbbra is aerodinamikai hatást gyakorol az autókra.
forrás: motorsportal.hu

Related

nagyító alatt 6657257006099555092

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress