Könnyebb BMW, súlyosabb Chevy

http://negy7.blogspot.com/2012/01/konnyebb-bmw-sulyosabb-chevy.html
Az FIA kiadta a WTCC-ben futó típusokra vonatkozó 2012-es minimumsúly adatokat. Az egyes autók tehát nem lehetnek a megadottnál kisebb tömegűek, és erre jönnek majd a versenyhétvégék során kiosztott pluszsúlyok.
Az FIA láthatóan törekedett arra, hogy amennyire csak lehet, segítsen azokon a típusokon, amelyeket egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben fejlesztenek a tél során.
Ennek megfelelően az egyetlen full-gyári kocsi, a Chevrolet Cruze 1.6T a tavalyi 1150 kilóhoz még kapott harmincat, tehát a Chevyk minimumsúlya idén 1180 kg lesz. Egyedül az amerikaiak "híznak" tavalyhoz képest, a többi típus tömege vagy csökken vagy változatlan marad. Utóbbi kategóriába tartozik a SUNRED SR León 1.6T, a Chevrolet Cruze LT (szívó 2.0-s motorral), a Chevrolet Lacetti, a SEAT León TDi, és a Volvo C30 is. Ezek mindegyike változatlan, 1150 kilós minimumsúllyal fut 2012-ben.
Kedvezményt kapott ellenben a BMW. A hátsókerekes autók tavaly alaphangon 20 kilóval voltak nehezebbek az elsőkerekes ellenfeleknél. Ezt a differenciát most lefelezték, a BMW 320TC idén 1160 kilót kell hogy nyomjon, a 2011-es 1170 helyett. A BMW 320si (szívó 2.0 literes) 5 kg kedvezményt kapott, minimumsúlya idén 1155 kg helyett az elsőkerekes autókéval megegyező, 1150 kg lesz. Egyes hírek szerint a BMW húsz kilós súlycsökkentést szeretett volna kiharcolni az 1.6 turbós változatnak, ám az FIA ezt az indítványt elutasította.
Az idén érkező úgy típusok, a Ford Focus és a SEAT León TSi (az új SEAT motoros León) minimumsúlyáról később dönt az FIA.
Változatlan marad a pluszsúly rendszer, a leggyorsabb típus tehát idén is plusz negyven kilót cipel majd. A Chevyk maximális tömege tehát 1200 kg fölé emelkedhet, és elérheti az 1220 kilót. Mivel 2012-ben némileg nő a WTCC-s futamok versenytávja, érdekes kérdés, hogy a kettő együtt (nagyobb tömeg, hosszabb verseny) milyen hatással lesz a Chevrolet-k gumikopására.
Reményeink szerint a gumikkal kíméletesebben bánó hátsókerekes BMW-k profitálhatnak a súlycsökkentésből és a versenytáv növekedéséből. Ha már nem fejlesztenek a bajorok, legalább ez kedvezzen Michelisz Norbiéknak.
Típus | Gyári minimumsúly |
Chevrolet Cruze 1.6 T | 1180 kg |
BMW 320 TC | 1160 kg |
SUNRED SR Leon 1.6 T | 1150 kg |
Volvo C30 Drive | 1150 kg |
BMW 320si | 1150 kg |
SEAT León TDi | 1150 kg |
Chevrolet Cruze LT | 1150 kg |
Chevrolet Lacetti | 1150 kg |
Ford Focus | Később döntenek |
SEAT León TSi | Később döntenek |
forrás: wtcchirek.blog.hu