Bajban van Räikkönen csapata?

http://negy7.blogspot.com/2012/01/bajban-van-raikkonen-csapata.html
Mark Gillan, a Williams-Renault ügyvezető igazgatója elárulta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltotta a Lotus F1 Team innovatív megoldását, melyet a Mercedes és a Ferrari is alkalmazott a 2012-es évre tervezett autója megtervezése során.
Kimi Räikkönen és csapata komoly hátrányba kerülhet az FIA döntése miatt, ami egyelőre nem hivatalos.
Kimi Räikkönen és csapata komoly hátrányba kerülhet az FIA döntése miatt, ami egyelőre nem hivatalos.
A Formula-1 mindig is a különlegesebbnél különlegesebb innovatív megoldásokról volt híres. A királykategória históriás könyveiben azonban számos olyan megoldást találhatunk, melyeket még a bevetésük, vagy nem sokkal az aktiválásuk után betiltottak.
Most nagyon úgy tűnik, hogy a Lotus F1 Team új rendszere is erre a sorsa jut.
A Lotus – korábban Lotus Renault GP – tartja magát ahhoz, hogy a sikertelen előrevezetett kipufogó ellenére nem mond le az innovációról: az istálló egy olyan első felfüggesztéssel kísérletezik, mely megközelítőleg állandó távolságot biztosít az autó alja és a talaj felülete között.
A rendszer funkciója egyszerű: a berendezés arra hivatott, hogy meggátolja a karosszéria mozgását, mely fékezéskor és a gázadáskor fellépő súlypont-áthelyeződésnek tudható be. A megoldás – melyet az Alan Permane köré szerveződő mérnökcsapat fejleszt és már az Abu Dhabiban tartott teszten is próbálgattak – több alkatrészből is áll, de a lényege egy hidraulikus „dugattyú”, mely a versenyző pedálkezelésekor aktiválódik – számolt be az olasz omnicorse. (Az elektromos berendezések alkalmazását tiltja az FIA.)
Amikor a versenyző rálép a fékpedálra, a rendszer pár milliméterrel megemeli az autó orrát, hogy az ne süllyedjen le, ezzel tehermentesíti a Pirelli abroncsait, valamint állandó távolságot tart az első szárny alja és a talaj között – ezzel javítva az autó alatti légáramlást is.
Amint a versenyző a gázra lép a kigyorsításkor, a rendszer fordítva működik: pár milliméterrel „visszafogja” a kocsi orrát, hogy az ne emelkedjen fel.
Az „intelligens” első futómű másik fontos eleme a felfüggesztés push-road elemének a kerék felőli végéhez rögzített távtartó, mely lehetővé teszi, hogy a hidraulikus dugattyú aktivizálódásakor a futómű pár millimétert mozogjon.
Mivel az első kerékagy mögött nem sok hely áll rendelkezésére, a futómű számos pontján alakítani kellett, valamint a lengőkarok bekötési pontjain is változtatni kellett a mérnököknek ahhoz, hogy a plusz elemeknek valahogy helyet szorítsanak.
Amikor a versenyző rálép a fékpedálra, a rendszer pár milliméterrel megemeli az autó orrát, hogy az ne süllyedjen le, ezzel tehermentesíti a Pirelli abroncsait, valamint állandó távolságot tart az első szárny alja és a talaj között – ezzel javítva az autó alatti légáramlást is.
Amint a versenyző a gázra lép a kigyorsításkor, a rendszer fordítva működik: pár milliméterrel „visszafogja” a kocsi orrát, hogy az ne emelkedjen fel.
Az „intelligens” első futómű másik fontos eleme a felfüggesztés push-road elemének a kerék felőli végéhez rögzített távtartó, mely lehetővé teszi, hogy a hidraulikus dugattyú aktivizálódásakor a futómű pár millimétert mozogjon.
Mivel az első kerékagy mögött nem sok hely áll rendelkezésére, a futómű számos pontján alakítani kellett, valamint a lengőkarok bekötési pontjain is változtatni kellett a mérnököknek ahhoz, hogy a plusz elemeknek valahogy helyet szorítsanak.
Miután napvilágot látott a megoldás, a szakértők, és a mérnökök természetesen azonnal elkezdték elemezni azt, és a szabálykönyvek szerint az innovatív rendszer nem vét az FIA technikai szabályzata ellen.
Nos, Mark Gillan, a Williams-Renault ügyvezető igazgatója Peter Windsor „The Flying Lap” című műsorában megerősítette, hogy az FIA betiltotta a 2012-es szezonra a megoldást.
Az FIA hivatalosan ezt még nem erősítette meg, de várhatóan mindez hamarosan meg fog történni.
Miután a Lotus valószínűleg ezen rendszer köré építette a 2012-es modelljét, komoly hátrányba kerülhet, akárcsak a Mercedes és a Ferrari, mely sokat dolgozott a megoldáson.
A Red Bull Racing nem is oly rég a következőket nyilatkozta a Lotus megoldásáról: „Mint minden ilyen dolognál, ez is arról szól, hogy miként működik, és hogyan van integrálva az autóba”- mondta Christian Horner csapatfőnök az Autosportnak.
„Egyéni összetevők helyett a dolgoknak sokkal inkább egy csomagként kell működniük. Ez egy érdekes koncepciónak tűnik, de én rossz ember vagyok ahhoz, hogy ezt kommentáljam.”
Ez csupán annyit sejtet, hogy a Red Bull már valószínűleg korábban tudott az FIA döntéséről, és egy teljesen más megoldást követ az RB8-asban. Egy azonban biztosnak tűnik, Adrian Newey 2012-es autóját is nehéz lesz nehéz „bemérnie” a szövetségnek.
forrás: f1-live.hu