Átszabják az előzési zónákat

A Forma-1-ben tavaly jelent meg az előzéseket az ún. DRS, amely a hátsó szárny kinyitásával biztosított pluszsebességen keresztül az előzéseket hivatott ösztönözni, könnyíteni.

Az újítást a pilóták a versenyeken a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által pályánként egyedileg meghatározott hosszúságú és elhelyezkedésű szimpla, dupla vagy két külön szakaszán használhatták.

Az előzési segédlet felemás fogadtatásban részesült, egyesek szerint a Pirelli új gumijaival együtt sikeresen pezsdítette fel a futamokat, míg mások szerint teljesen szükségtelen, mesterséges trükk, amelynek nincs helye az F1-ben.

A DRS konkrét hatékonysága is felemásnak bizonyult, egyes pályákon, például a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínén szinte hatástalannak tűnt, míg a Török Nagydíjon vagy Kanadában bőven túllőtt a célon, a megtámadott versenyzőnek egyáltalán nem volt esélye, hogy az üldöző előtt maradjon.

A fentieknek megfelelően a tavalyi tapasztalatok alapján az FIA 2012-re revízió alá veszi a DRS-zónákat, Melbourne-ben például dupla szakaszt jelölnek majd ki, míg Montrealban és Valenciában a tavalyi kettős zóna szimplát, de hosszabbat alkalmaznak majd.

Akárhogyan is értékeljük a DRS-t, mint versenykelléket, egy dolog tény: az F1 történetében soha - még megközelítőleg sem - volt annyi pozícióváltás a pályán, mint a 2011-es idényben.
forrás: vezess.hu

Related

Forma1 előzési szabályok 2265154959894496735

Follow Us

Hot in week

Recent

autó-motor

Comments

érdekesség

Side Ads

bulvár

Text Widget

Connect Us

item
Wordpress